Forsta Shanghai foralskelsen


Det ar sa harligt att traffa manniskor som varit i Shanghai ett par dagar.

Deras ogon lyser och deras kroppsprak uttrycker minst lika tydligt som orden
-Shanghai ar en fantastiskt cool stad! Wow wow wow!
De sprudlar! Och man blir smittad, nyforalskad i staden.

Jag fragade en 23 arig kille som var och kollade pa mitt rum
hur lange han tanker stanna i Shanghai.
Han: I'm gonna settle down here.
Jag: And how long have you been here?
Han: 3 days.
Jag: Ah
Han: I lived in HK for 6 months already, but HK is too squared for me.
Jag: Mmm yeah Shanghai is not squared at all. Get your point.

Jag borjar sakna ett liv med kanter dock.
Inte en inrutad tillvaro men med kanter... och bla himmel.
Kanske mest en bla himmel.



Kommentarer
Postat av: sara ♥

Visst är det något speciellt med de som är nykära I shanghai :-)



jag har utmanat dig min vän, kolla in min blogg.



KRAM

2010-11-09 @ 10:12:08
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0