Gucci Krigen





Senast lästa bok.

En bok av Jenny Gucci som var gift med Paolo Gucci.

Det står på omslaget "bakom modevärldens glamorösa fasad".
Då jag sedan länge vet att modevärlden är långt ifrån glamorös
häpnades jag inte över de rader som handlade om knivhugg i ryggen,
käppar i hjulen och missunsamhet.

Men jag beundrar Jenny för att vara så stark och har stor självrespekt boken igenom.
Hon är inte bara en "Gucci fru" utan håller fast vid sina intressen, sin passion och personlighet.

När en skillsmässa är ett faktum mellan Jenny och Paolo förvandlas han till ett monster
och hon får gå igenom ett helvete för sin dotter och för sin frihetsskull.
Men hon lyckas göra det med äran- och sitt sinne för humor i behåll. 

Jag tycker mycket om henne efter att ha läst boken.
Och nu när boken är slut så saknar jag henne lite.

Men jag är fullt medveten om att det är hon själv
som har skrivit om sig och sitt liv, ur sitt perspektiv.

Hur som helst, så gillar jag Jenny Gucci i Gucci Krigen
just för att hon gick från noll till superlyx och fortsatte
uppskatta de småsakerna och inte förvandlades till en
girig- hämndlysten person som övriga Gucci fruar!





Kommentarer
Postat av: Sanna

Fick den boken av Daniel förra året på alla hjärtansdag, den låg gömd i garderoben, passande... :) Hoppas allt är bra Kram

2011-02-20 @ 16:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0