Moskvas flygplats


...är så mkt Ryssland så nu känner jag att jag inte behöver eller vill
gå utanför för att få känna mer utav den rysska atmosfären.

Stora näsor, blek hy, tomma blickar.
Allt luktar rök och man hör 90-tals eurodisco på ett tomt café.
(Tänk er E-type eller låten Mr. Vain; Call him mr Raidar, call him mr Wrong, call him mr Vain. He'd say I know what I want and I want it now, I want you cause I'm mr Vain.)
Man ser pälsar, strass och smaklösa djurprint.

Flygvärdinnorna heter Olga och Elena. En gymnastikgrupp är med i besättningen.
Bredvid mig sitter en man som sveper 3 små vinflaskor som om det vore coca cola. (Eller vodka kanske)

Folk pratar baklänges med mig av misstag och när jag frågar "pardon?"
blir de lite blyga och upprepar på engelska om jag har tur.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0