Abu Dhabi?


Denna våren har jag tänkt mycket på vad jag vill jobba med i framtiden. Känner inte 110% för att fortsätta i modebranshen av olika anledningar. Ett yrke jag haft i bakhuvudet i flera år är flygvärdinna.

Berättade tidigare om att jag fått extrajobb på en restaurang.

Jag delade ut ca 30-40 CV'n. En restaurang hörde av sig och jag började jobba kvällar, en hel del luncher med. Insåg hur mycket jag tycker om att jobba med service. Tänkte extra mycket på just flygvärdinna under en period. Jag gillar att jobba oregelbundna tider, jag gillar att resa, jag tycker om serviceyrket. Jag älskar att vara på väg.

Två tjejer som jag serverat ville prata med mig när de betalat. De rekryterade flygvärdinnor till Etihad i Abu Dhabi. Ett av världens nyaste och lyxigaste flygbolag. De sa att de gillade mig och gärna såg att jag dök upp på deras möte dagen efter på Radisson. Från 7.30-18.00

Jag trodde naivt nog inte att det var något seriöst. Trodde jag kunde dyka upp lite när jag ville och få information om företaget av en person som satt bakom ett skrivbord i närheten av reseptionen. Kom dit vid kl 8 så jag skulle hinna till And Beyond kl 10.

Kliver in i ett konferensrum där ca 80-100 personer sitter iklädda i kostym/dress i diskreta färger, med portföljer fyllda med viktiga ansökningsdokumet, höga klackar och strumpebyxor. Själv hade jag på mig en stor hallonröd t-shirt över en svart långklänning och mina espadrillos. Ett långt halsband med en stor färgglad garnboll på. Och mitt CV på ett USB.

Kommer 1/2 timma försent vilket inte gör att jag känner mig mindre mal-placé.

Sätter mig så diskret som möjligt på första lediga stol jag ser. Killen bredvid mig sneglar på mina händer -känner igen min ring och frågar om jag serverade honom på restaurangen igår. -Ja det gjorde jag! Jag serverade honom tomatsoppa och senare i en teamövning serverade han mig tomatjuice.

(det är inte vi på bilden ;-)

Den dagen var så himla knäpp. Sms:ade min chef att jag inte skulle hinna till kl 10 utan bli lite sen. Satt och gapade under presentationen för jag var så paff över vart jag hamnat så oväntat... 1 timmas presentation av företaget som SATC tjejerna åker med till Abu Dhabi i 2:a filmen. Förmåner man får när man jobbar där, hur man kommer bo osv. I pausen får jag veta att det är folk som åkt från alla håll och kanter i europa för att vara på det mötet, de har ansökt månader i förväg.

Jag var den enda som var "handplockad" och gjorde därmed ganska bra i från mig på alla övningar och tester för jag visste inte vad jag gett mig in på, var inte nervös alls.

Nu har jag gått vidare till en tjänst som jag knappt har sökt. Ödet eller inte? Naivt? Tur? Otur? Hur som helst var det en oförglömlig dag för mig. Att bli handplockad på det viset händer kanske ofta, men inte mig!

Hur som helst så kom jag inte till And Beyond innan kl 18. De hade varit jätte oroliga och sa att det är bäst att jag hade en bra anledning. Vilket jag hade!

Nu är det lite av ett saying i vår studio när någon är borta. "Hon är i Abu Dhabi". ♥



Kommentarer
Postat av: Mamma

Blev du antagen????

2011-05-18 @ 07:50:13
Postat av: Ellinor

Jag har gått vidare ännu längre och de har försökt ringa mig, vad det nu innebär... Men som jag sa så känns det inte aktuellt just nu att flytta till Abu Dhabi. Jag är på väg till något ännu bättre <3

2011-05-18 @ 10:18:37
Postat av: Nina

Var ligger ännu bättre nånstans?? I Gröndal?

2011-05-19 @ 14:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0