Utställning på Beckmans


...var det i måndags! Det var otroligt roligt att få vara med o ställa ut tillsammans med klasskompisarna.

Temat var "Liv hämtat från naturen".

Min mormors syster Eva slöjdar i näver och första tanken blev just att göra ett liv i näver.
Mormor var snäll och lånade böcker åt mig av Eva. Jag läste på lite om olika tekniker och fick väldigt mkt ideér till andra projekt än bara ett liv.



Gick ut i skogen o plockade björkbark (lagligt) som jag förvarade i badkaret



Testade först i papper



Rensade, mjukade upp och rätade ut barken vilket tog många, många timmar.
Milton fick slåss med andra husdjur som gråsuggor, maskar och tusenfotingar...




Det blev inte alls lika bra som jag trott så jag fick tänka om...



Ville ha kvar sick-sack formen på framdelen och flätade därför i fiskbensmönster med orensade remsor



Färdig:



Gjorde örhängen av spillmaterialet:




Jag döpte livet efter min mormors uttal av Eva, den hängde så fint från taket i utställningslokalen.



 

Tack alla ni som kom och tog ett glas vin och tittade på vad vi hade gjort!

 

 

 


 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0