Drive in...



Något som man är bortskämd med i den stora staden
är hur nära man får tag på allting.

Jag har hittat en ny fruktkille på min gata

 

Här är jag stammis. Behöver sällan gå av cykeln.

Varje gång jag kommer lär han mig säga "banan" på kinesiska

vilket aldrig fastnar i mitt huvud.

Hur svårt ska det vara att komma ihåg "Xiangjiao"?!

Granatäpple är lättare för det är snarlikt med "16"; shíliu.

 

Här om dagen skickade han med en ny spännande frukt som var super god!

 

 

Här är söt man som säljer de kinesiska djuren för det året man är född,

jag är ko men kunde verkligen inte urskilja vilken som var kon bland alla hans djur så köpte fåret istället som får vara en vädur; Mitt stjärntecken.

 

 

Hemma på min gata i stan kan man få tag på allt ifrån mössor,

toalettsitsar i tyg, nötter, frukt och fåglar

(Våran lägenhet är den inringade)

 

 

 

 


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0