Service


En dag när jag väntade på att min vän Therese skulle komma hem
så strosade jag på hennes gata.

I hennes område ligger det massor av små
mysiga kläd- och skobutiker.

Jag hittade även en matmarknad:

 

 

 

 

 

 

Som jag nämnt tidigare så är service här inte detsamma som hemma.

 

Här får man ofta stå och vänta på att försäljaren ska prata klart med en vän,

prata klart i telefon. Ibland blir man ignorerad totalt.

 

Uttrycket: "Kunden har alltid rätt" existerar inte utan ofta får man bli arg för att få sin

vilja igenom, i vissa fall för att ens få köpa det man vill.

 

Provar man något i en affär så försöker peronalen övertyga en att det sitter som ett smäck även fast det sitter jätte illa. Sälj, sälj, sälj.

Uttrycket: "En nöjd kund kommer alltid tillbaka" existerar inte.

 

När man är på restaurang får man ofta skrika högt på servitören för att få beställa

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0