Trött


 

Då mina inlägg ofta är från en humoristisk synvinkel förstår jag om mina få men trogna läsare tror att mitt humör alltid är tipp topp. Så är inte fallet. Humöret har varit svängigt denna vecka vilket beror på att jag har drabbats av sömnbrist.

 

Sömnbristen består av tre faktorer.

 

1. Jag dricker Lareinas gröna te för starkt och för sent på kvällarna.

 

2. Jag delar inte samma dygnsrytm som mina sambor. De är uppe längre än till midnatt medan jag föredrar att krypa till kojs vid halv elva, senast!!! Då de, likt sin övriga befolkning inte kan stava till hänsyn och respekt så är det en mycket hög ljudnivå utanför min dörr då jag stängt den och sagt god natt. Jag har sagt till dem och de har lovat att bättra sig.

 

3. Ljudnivån utomhus är hög även om natten. Jag hade vant mig vid det innan jag åkte hem till Sverige på semester men måste nu börja om från början. Det tutas med bilar och mopeder långt in på småtimmarna, pratas högt i mobiltelefoner, det grälas och jag vet inte allt.

 

Har nu infört relaxmusik då lampan på nattduksbordet är släckt. Jag har även inhandlat följade hjälpmedel för att avskärma omvärlden:

 

 

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0