Min svenska humor går förlorad i Kina...


Efter x-månader utan tillgång till hela internet har jag nu äntligen skaffat mig en proxyserver!

En av de första sakerna jag gjorde var att titta på några avsnitt av mitt f.d favoritprogram Mia & Klara. Programmet som alltid lockade till skratt, många gånger asgarv. Och som blev en "snackis" långt efter varje avsnitt. Visst skrattade jag gott den här gången med, men bara några gånger. Det var myckt som jag inte tyckte var kul eller ens förstod längre. Efter ett år utanför Sverige och svensk media så ser jag svensk humor med nya ögon. Tex scenerna med Gulletussan då hon säger rätt ut vad hon tycker om sina kunders utseenden och frågar dem alldeles för privata frågor. Eller scenerna med Ansi och Mona, när de skiter i kunderna, är otrevliga och egoistiska. "Ahh just" det tänkte jag, det är ju inte normalt i Sverige och log lite granna då jag insåg det roliga.

Jag har redan skivit om hur ärliga kineserna är och de ställer alltid frågor som vi anser är privata. Jag har också nämnt servicen i ett tidigare inlägg. Förra veckan köpte jag jordbubbar av en tjej som plockade ner jordgubbarna i en påse med högerhanden och pillade i näsan med vänsterhanden. Kul? Igår köpte jag frukt. När biträdet lade frukten på vågen ringde hans telefonen. Han svarade och pratade därefter i ca 5 minuter och sket i mig. Kul? Jag reagerar inte ens längre, jag ser inte den svenska humorn i mitt dagliga liv längre. Jag har blivit hemmablind

Här är verkligheten humor.
Kineser = Gulletussan, Ansi och Mona

Tack och lov är Tabita fortfarande humor på hög nivå för mig ♥

http://hd.se/multimedia/archive/00261/62300_906473_jpg_261973d.jpg

Och vi får verkligen hoppas att så fallet förblir, förevigt!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det inte din Fars humor du saknar mest?

Vi saknar ditt skratt.

2010-03-04 @ 05:48:50
Postat av: Ellinor

Pappa finns tyvärr inte på youtube att titta och lyssna på. Tror däremot att han hade fått lika många tittare som Mia&Klara :)

2010-03-04 @ 16:30:21
URL: http://ellinorsedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0