Glasögonhav


Här finns det en marknad för det mesta.

Senast besökta är Glasögonmarknaden.
Insåg att jag var i behov av ett par nya när jag tvingades anväda mina gamla...

Två våningar med glasögon så långt ögat nådde





Synundersökning!



Lite "old fashion" men det går ju det med...





Man fick också se hur de slipar och färgar glas



Träffade en jätte söt liten kille som spexade loss med bågarna



Det dröjer nog inte länge innan jag åker dit igen,
ångrar att jag inte köpte dessa:



Priset för ett par glasögon ink. synundersökning: 200 RMB
Då köpte vi två par. Bättre pris än mamma, pappa, mormor och morfar som köpte 8 par för 250 RMB/par.
Antar att jag har bättre prutningsskills än de :P

Adress:

5/F HuangLong Building,
360 Meiyuan Lu, near Tianmu Zhong Lu,
Metro 1, 3&4 Shanghai Railway Station Station

梅园路360号环龙广场5楼
近天目中路, 地铁1, 3&4号线上海火车站站





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0