Forever is gone 4-ever


Ja nu är det ett faktum: Min cykel "forever" är borta för alltid!

Minns när jag kom hit i feb och Therese frågade: "Ska du inte köpa en cykel?"
Jag svarade: "Är du galen?! Aldrig i livet!"

Några månader senare så gick jag till Carrefour
och inhandlade en och det har jag inte ångrat!


Den har användts varje dag, vilket har lett till att jag har lärt känna stadens gator ganska bra.

Jag blev påkörd en gång i Borås när jag cyklade. Citys utfart i Knalleland, som så många andra. Jag blev påkörd av en minibuss på cykelvägen. En annan gång så fastnade min stortå i framhjulet när jag cyklade barfota vilket ledde till en mindre cykelolycka. Risken för olyckor känns mindre här...
Trafiken må vara kaotisk men det finns en rytm i kaosen och vana trafikanter. Jag känner mig inte alls rädd på sadeln i Shanghai tillskillnad från i Borås. Det är med ett leende på läpparna och med en stark känsla av att jag lever som jag trampar på.

Jag tar med mig många fina, fina minnen på Forever...














Jag med "Forever", Therese med "Daisy" kvällen då vi cyklade
mellan barerna i våra svarta puffkavajer



Jag fick en "tillsägelse" en gång

Fick punktering, och bytte däck

Den blev bortrövad en annan gång

Jag fick inte lov att parkera cykeln i trappuppgången i min förra lägenhet...



blev hänvisad till cykelgaraget istället








Ja, jag saknar Forever...
Måste smälta stölden innan jag kan ersätta den med en ny.
Tänka efter om jag vill ha något liknande igen eller kanske byta upp mig?





Forever besparade mig många taxiresor och berikade mig med många upplevelser





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0